BODRUM ŞEHİR HAYATI

Bodrum’da Yaşamanın Olumsuz Yanları

22/07/2017

Bodrum'da Yaşamanın Olumsuz Yanları

Bodrum’a yerleşeli tam olarak 7 hafta geçti ve işin doğrusu, henüz daha bir kez bile aklımıza İstanbul gelmedi. Hızla, hiç yadırgamadan alıştık, benimsedik. Arkadaşlar ve aileyi bir yana koyduğumuzda, ne eski evimize, ne de şehre dair birşeye özlem hissettik. Bodrum özelinde ise ne kendimizi küçük şehirdeymişiz, ne de hayatımızdan alışkın olduğumuz birşeyler eksilmiş gibi hissettik. Öte yandan, herşey çok mu mükemmel, Bodrum’da yaşamanın hiç mi kusuru veya garipliği yok?

Var elbette 🙂

İşte buyrun, Bodrum’da yaşamanın olumsuz yanları:

Yemekler çok geç saatte yeniyor.

Kimine göre çok normaldir, zaten alışkanlığı öyledir, ama akşam yemeğini erkenden yemeyi seven biri olarak, geç yemek saatleri hayatımda yepyeni bir düzen oldu. Bodrum’da günler, saatlere göre değil, güneşin batışına göre yaşanıyor. İşleri bitirdikten sonra deniz, havuz, duş, hazırlan derken, yemekleri yetiştirdiğimiz saat, gün batımında masaya oturulacak şekilde oluyor. Saat 20.15-30 arasında güneşi uğurlayıp sonrasında gelen tablo gibi pembe gökyüzünü izlerken, bir bakıyoruz masadan kalkış en az 21.30-22.00. Ee sonrasında uyku saatine kalıyor 1,5-2 saat. Hoop gelsin kilolar. 🙈

Herkes her daim turist olduğunuzu sanıyor.

Biz kendimizi baya yerli hissetmeye başlamamıza rağmen, yaz sezonunda olmamızın da büyük etkisiyle ne zaman bir yere gitsek, hep turist olarak algılanıyoruz. Yaz sezonunda taleple doğru orantıda şişirilen fiyatlar ve tatilde olduğumuz düşüncesiyle daha ağır, uzun uzun yapılan servis genel durum. İşten sonra aç bilaç gittiğimiz ve hemen yeyip kalkmayı umduğumuz bir restorandan bazen saatlerce kalkamadığımız oluyor. Haftanın yarısında aynı rotadan geçmemize rağmen her seferinde tekne turu tekliflerini reddetmeye itinayla devam ediyoruz. İçten içe ‘keşke evet deyip sizinle hoppidi zıppıdi bi Pazartesi geçirebilsek’ deyip iç geçirdiğimiz doğrudur tabii 🙂

Uçak biletleri çok pahalı!

Biz taşındıktan çok kısa süre sonra tatil sezonu açıldığı için, haliyle Bodrum’a gelen uçuşların hepsi tıka basa dolu ve pahalı! Bodrum’dan çıkışlı uçuşlarda çok problem olmasa da, geri geleceğiniz zaman uçak biletleri gerçekten cep yakıyor ve dahası, bilet bulmak çok zor. Herkesin tatile geldiği destinasyon bizim eve dönüşümüz olunca, astronomik uçak bileti fiyatları yaz dönemindeki seyahat planlarımız için biraz caydırıcı oldu. Şimdi sezonun kapanıp bilet fiyatlarının normale dönmesi ve seyahatlere hızlı bir geri dönüş yapmayı ayrı bir heyecanla bekliyoruz. Eylül ayı sıkı dur, çok hareketli geliyoruz! 🤗