FLORANSA

İtalya’da Favori Şehrim: Floransa

28/11/2016

En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt

En sevdiğim şehirler sorulduğunda artık mutlaka sayacağım yeni bir şehir var: Floransa. Tarih yüklü şehirlerde, orijinal dokuyu bozmadan modern yaşamın yerleştirilmesi, yeşilin baktığınız her yerde olması ve el üstünde tutulması, iyi yemek ve rahat ulaşım benim için şehirleri adeta sınıf atlatan özellikler. Hepsi de, rönesansın doğum yeri olarak kabul edilen bu güzel şehirde mevcut ve burası kesinlikle benim kalbimi fethetti! Geçtiğimiz haftalarda muhteşem parklarıyla ilgili yazdığım yazıdan sonra, bugün de Floransa’da geçirdiğimiz iki kısa günün özeti niteliğinde notlar ve daha güzeli, fotoğraflar paylaşmak istiyorum.

Otelimizden çıkıp parkta sonbaharı sonuna kadar yaşadıktan sonra uzun bir keşif turuna çıkıyoruz ve 20.000+ adımdan sonra ancak günü kapatıyoruz. Arno Nehri kıyısından başlayan yürüyüşte, birçok meydandan ve meşhur köprü Ponte Vecchio’dan geçiyoruz. Arada birer cappucino molası verip, sonrasında Piazza della Repubblica’da atlı karıncaya, şehrin renkleri ve kalabalığına hayran oluyor, Bar Perseo’dan muhteşem gelato’lar kapıp meydanda inanılmaz bir dinleti sunan sokak müzisyenlerini dinliyoruz (videoda müzik olacak, inanılmazdı). Karnımız çok aç olmasa, belki daha bir saat otururuz, ama methini duyduğumuz Trattoria Za Za’ya doğru yola koyuluyoruz ve çok turistik görünmesine rağmen muhteşem yemekleri olan bu restoranda, yürüdüğümüz onca adımın hakkını veriyoruz. Caprese, etlerimiz, ev şarabı ve tiramisu muhteşem.

En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt Ertesi gün hava yağmurlu, ama bizim yağmurun geçmesini bekleyecek kadar vaktimiz yok ve şemsiyenin altına sıkışıp uzun bir yürüyüşle Pitti Sarayı’na varıyoruz. Sarayın kostüm galerisini ve Boboli Bahçeleri’ni geziyoruz ve bir kez daha yeşile olan saygılarına hayran oluyorum. Hayatımda gördüğüm en muntazam, bakımlı ve güzel bahçe ve devasal. Burada saatler geçirilir. Ve bugüne dek gördüğüm en güzel ağacı görüp her açıdan fotoğraflarını çekiyorum 🙂 Resmen bir tablo gibi! Yine uzuun bir şehir turu yaparak büyüleyici Duomo’dan, Mercato Centrale’den, yeniden Piazza della Repubblica’dan geçiyoruz; meşhur Cafe Gilli tiramisu ve cappuccinosuyla biraz kendimize geliyoruz. Akşama doğru, ayak tabanlarımızı hissetmediğimiz noktada bile şehrin ne kadar güzel olduğunu konuşuyoruz. Gecenin kapanışını ise iki Meksika mutfağı sever olarak Tijuana adlı Meksika restoranında margaritalarımızı tokuşturarak yapıyoruz. ‘İtalya’ya gitmişim, ne işim olur’ diyebilirsiniz, ama Türkiye’de çok iyi Meksika restoranı olmadığını gözetirsek, sevenlerin ilgisini çekebilir – dekoru da çok güzel! 🙂

En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt En sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz KağıtEn sevdiğim şehirlerden Floransa rehberi - Sevgili Beyaz Kağıt

Bolca İtalyan mutfağı, cappuccino, uzun yürüyüşler ve yağmur Floransa’daki kısa süremizde öne çıkanlar. Yeniden bir şansımız olursa mutlaka ikinci kez gelmek isteyebileceğimiz bir şehir. Ekstradan önereceğim iki mağaza ise Nespresso ve Kiko by Milano (İtalyan makyaj markası – ben ürünlerine bayıldım ve fiyatlar çok makul).

Floransa videosu ve masal şehri Venedik’ten notlar ve fotoğraflar ise en kısa zamanda gelecek. Bu aralar yoğunluktan biraz yavaş gidiyorum 🙂

İyi haftalar!

İtalya’yla ilgili diğer yazılar için buraya bakabilir, fotoğraflar için instagram‘dan takip edebilirsiniz.