KANADA'DA YAŞAM KİŞİSEL TORONTO

Kanada’da İlk Hafta | Kanada’ya Taşınmak

22/08/2018

kanadaya tasinmak

‘En hızlı oryantasyon’ olarak tarihe geçecek bir hızla, Kanada’da ilk haftayı geride bıraktık. Henüz geçen Pazartesi gecesi geldiğimiz Toronto’da, ilk hafta itibarıyla devlet dairelerindeki kayıtlarımızı, arkadaşlarımızla dolu dolu vakit geçirmeyi, şehrin her yeri olmasa da en kilit noktalarından bir kısmını görmeyi, toplu taşıma hatlarını öğrenmeyi, ev gezmeyi ve kiralamayı başarmış bulunuyoruz! ?

1 Eylül itibarıyla, yeni bir evimiz, adresimiz var! Geçen hafta itibarıyla ise yeni şehir, yeni telefon hatları, yeni ev ve hayatımızda yeni bir sayfayı yaşıyoruz. Herşey yeni ve biz birer çocuk şaşkınığı ile herşeyi gözlemlemeye, anlamaya ve en pürüzsüz şekilde ilerlemeye çalışıyoruz.

Biraz geriye saralım…

Türkiye’deki toplanma sürecinden bu güne kısa kısa kesitlerle geçelim, anıları ileride dönüp bakınca hatırlayalım istiyorum.

Valizleri kapadığımızda, bir koca sayfa dolusu madde olan ‘yola çıkmadan yapılacaklar’ listemizin sonuna geldiğimizi fark etmiştim. Önce aylarca bizi bekletip gelmeyen, sonra da çok kısa bir zaman içerisinde hareket etmemizi talep eden vizelerimiz  geldiğinde, Bodrum’la ve genel olarak ülkemizle vedalaşmak için yeterli bir zaman olmadığını biliyorduk. Hızla hazırlanmamız, ailelerimizi görmemiz ve işlerimizi halletmemiz gerekiyordu. Herşey o kadar hızlı gelişmek zorunda kaldı ki, Türkiye’den ayrılma zamanı geldiğinde resmen yorulmuştum ve zaman hiç yetmemişti.

Böyle zamanlarda vakit normalde olduğundan çok daha hızlı geçer. Aynen öyle oldu. Aslında birkaç ay olan zaman, sanki göz açıp kapayıncaya kadar geçti ve uçuş günü geldi. 4 kocaman valiz, 2 kabin boy bagajı ve 2 sırt çantası ile yola çıktık, iki de koliyi önden arkadaşlarımızın evine gönderdik. Hepi topu bu kadar. Hafiflemiş, azıcık eşyayla yeni bir hayat. 🙂

Kanadaya tasinmak

Geçtiğimiz kış, Bodrum’da dünya tatlısı bir partide tesadüfen tanıştığımız ve bizden iki ay önce Kanada’ya yerleşen arkadaşlarımız Dilan ve Ömer’in burada olması ilk haftamızı 10 kat daha güzelleştirdi. Bizim için çok daha yumuşak ve keyifli bir geçiş oldu ve gerçekten harika bir hafta için minnettar kaldık. Pazartesi akşam geç saatte biten göçmenlik prosedürlerinden sonra, havaalanından direk onların evine geçtik. Jetlag olmaya vaktimiz olmadığı için ertesi sabah kalktığımız gibi bürokratik işleri halletmeye koyulduk ve  haftanın geri kalanını ev kiralama, banka hesabı, telefon hattı, şehri tanıma aktiviteleri ile geçirdik.

kanadaya tasinmak

Burada ev kiralama süreci, hayatımda görmediğim ve duymadığım kadar zormuş meğer! Emlak pazarında öyle bir rekabet var ki, evler pazara çıktığı anda tutuluyor ve kiracılar ev sahiplerini ikna etmek için resmen 10 takla atıyor. Pazardaki fiyatın üzerine verilen teklifler, 2 ay yerine 6 veya 12 ay peşin verilen kiralar, ne ararsanız var. Sonuç olarak da, kredi skoru, maaş bordrosu, resmi bir teklif dokümanı, referanslar gibi birçok evrak hazırlıyorsunuz ve birkaç adımdan oluşan zorlu bir onay sürecinden geçiyorsunuz. Bu aşırı sıkıcı prosedürü bir hafta gibi rekor bir sürede hallettiğimiz ve kafamızdan çıkardığımız için kendimizle gurur duyuyorum!

Şimdi, geriye 10 gün daha beklemek ve sonra evimize yerleşip hala gerçek olup olmadığına inanamadığım yeni bir düzene başlamak kaldı!!

Toronto’dan bildirmeye devam, sevgiyle.

Kanada’da yaşamla ilgili diğer yazıları okumak için buraya bakabilirsiniz.